träning

 
Pirr, har kört min häst till träning i våran egen transport helt själv, gick galant och han både kliver på direkt och står som ett ljus där bak hela bilresan dit. Ända var väl att vägbanan var snorhalt och man fick köra som farmor på is.. 
Riktigt, riktigt rolig träning med mycket lösgörande övningar. Första gången jag red för henne och gilla henne skarpt. Mycket konsentration på böja igenom och att jag ska släppa igenom honom i vänsterhanden. Blir alldeles för stumm och håller han kvar. Galopp ur ryggning och mycket volter och förvänt tänk. Även att han ska vara ganska låg i formen så ryggen kommer och han blir rundare och bärigare, vissa steg kändes helt magiska alltså! Spöket var alldeles slut i huvudet efter 1 ½ timme.
 
Rebban, jag och Tanja
 

Kommentarer
Josefine säger:

Lät som en givande lektion! 😀

2015-01-07 | 11:59:10
Bloggadress: http://minfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback