jobbhelg och stalljour

 
Jaha ännu en helg borta, tycker dagarna bara flyger förbi alltså. Denna helg tillbringades alltså jobbandes... Var iaf ut på en ridtur med Rebban i fredagskvälls, supermysigt verkligen. Red ut på skogsstigar, mycket skritt och pulsa snö. Väldigt mysigt och uppskattat! Igår så vilade han och ska jag vara ärlig så var jag inte ens dit, hästledig dag helt enkelt.
Idag däremot så var jag uppe i ottan, inte ottan kanske men halv åtta för att åka och släppa ut dom fyrbenta djuren. Mocka åtta boxar samt lägga in och göra iordning för kvällen. Tar sin tid då visa hästar inte är lika renlig som min... hehe!
Så klockan halv elva satt jag till häst och skulle vara ifrån stallet och påväg mot jobbet strax efter halv tolv. Effektiv och tidsoptemist som man är så tror jag att jag hinner med allt. Så bestämde mig för att rida på planen. Blev ett himla snabbjobb på lite lite slirigt underlag så snön inte riktigt fått fäste i isen under men de gick bra och vi stod på benen. Travade mycket runt fyrkanten, la medelsmå volter vid A,B,C och E. Skippade ibland volterna på långsidorna och försökte få in baken på han ibland också, gick sådär. Sen lite galoppjobb på volt, där var han riktigt fin. Han var bra i bjudning, tempo och i form idag. Jobbade på riktigt bra och frusta nöjt lilla röd min.
Iväg på jobb där jag naturligtvis blev lite sen, men slutade klockan sju och då tillbaka till stallet igen och ta in och natta dom, stalldag helt enkelt!
 
Mitt lilla röda mongo, snygg pose må jag säga... kamera skön kille, haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback